نکاتی برای سئو صفحه On-Page SEO

سئو صفحه On-Page SEO

همه ما می دانیم که سئو چیست. اما برای کسانی که نمی دانند بطور خلاصه توضیح می دهیم:

سئو SEO مخفف کلمات Search engine optimization است که معنای آن بهینه سازی موتور جستجو است، راه ی برای دریافت ترافیک و بازدیدکننده بیشتر از موتور های جستجو مانند گوگل.

سئوی صفحه On-Page SEO

نکات مفید برای سئو صفحه که قبل از انتشار محتوا باید به آن توجه کنید:

تگ عنوان را با کلمه کلیدی خود شروع کنید – تگ عنوان شما مهم ترین فاکتور رنک گیری برای سئوی صفحه شما است.

از پیوند یکتا (URL) سئو شده استفاده کنید – بهتر است URL شما تا جایی که امکان دارد کوتاه از درج کلمات اضافی خوداری کنید و بهتر است حاوی کلمه کلیدی نیز باشد و همچنین بیشتر از ۳ مرحله یا قدم از صفحه اصلی شما دور نباشد.

به عنوان خود اصلاح کننده هایی اضافه کنید – شما می توانید برای رنک گیری بهتر همچنین هدف قرار دادن کلمه کلیدی جدید از عناونی مانند بررسی،‌ راهنمایی، بهترین، سال، تعداد مرحله استفاه کنید.

تصویر مناسبی برای ابتدای محتوای خود در نظر بگیرید – تصاویر مناسب می توانند کاربر را به خواند ادامه محتوا بیشتر مشتاق می کنند.

از زیر تگ ها یا تیتر ها استفاده کنید – از تگ های H1، H2، H3 الی H6 در محوای خود استفاده کنید. البته لازم به ذکر است که نیازی نیست از همه آن ها استفاده کنیدو نحوه استفاده از آن باید این گونه باشد که محتوای تگ H3 زیر محتوای تگ H2 باشند. همچنین مهم نیست که حتما از تگ H1 شروع کنید می توانید اولین تگ شما H4 باشد.

در ۱۰۰ کلمه ی ابتدایی از کلمه کلیدی مربوط به صفحه استفاده کنید – ۱۰۰ کلمه ابتدایی شما باید حاوی کلمه کلیدی صفحه شما باشد.

طراحی صفحه شما حتما باید رسپانسیو یا واکنش گرا باشد – گوگل از سال ۲۰۱۵ به بعد کم کم شروع به حذف سایت هایی شد که طراحی ریسپانسیو ندارند.

بهتر است به صفحه های دیگر لینک بدهید – نتیجه یک تحقیق گفته است که محتوایی که با صفحه های دیگر (خارجی و داخلی) بهتر رنک دریافت می کنند.

لینک دهی داخلی – بهتر است در هر محتوا به ۱ الی ۳ پست داخلی سایت لینک بدهید. توجه کنید که بیش از اندازه از لینک دهی داخلی استفاده نکنید.

سرعت بارگذاری سایت خود را افزایش بدهید – گوگل به سرعت بارگذاری سایت شما به عنوان یک فاکتور رنک دهید نگاه می کند. طبق یک تحقیق گفته شده است که بیشتر کاربران از سایتی که زمان بارگذاری آن بیشتر از ۴ ثانیه است، صرف نظر می کنند.

از شباهت کلمات با شباهت معنایی استفاده کنید – کلمات کلیدی LSI به کلماتی کلید گفته می شود که هم معنی کلمه کلیدی اصلی شما است و بهتر است از آن ها در محتوای خود اضافه کنید. گوگل سال ۲۰۱۶ از یادگیری ماشین برای بهبود فهم ارتباط معنایی کلمات استفاده می کند.

بهینه سازی تصاویر – تصاویری را که برای محتوای خود بارگذاری می کنید را از لحاظ حجم و اندازه بیهنه سازی کنید. همچنین حتما از نام مناسب و متن جایگزین (alt text) مناسب و توصیفی برای تصاویر استفاده کنید.

از دکمه های به اشتراک گذاری استفاده کنید – برای صفحه های خود از دکمه های به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی استفاده کنید، در صورتی که کاربران تمایل به اشتراک گذاری دارند به سادگی بتوانند آن را در فضای دلخواه خود به اشتراک بگذارند.

نرخ پرش خود را بهینه کنید – شما ۳ الی ۴ ثانیه فرصت دارید که کاربر را قانع کنید که صفحه شما صفحه مناسبی برای محتوای دلخواه آن کاربر است. در صورتی که شما نتوانید کاربر را قانع کنید که در سایت شما بماند، کاربر اقدام به فشردن دکمه ی بازگشت می کند و وارد صفحه ای دیگری از نتایج موجود در SERP می کند که این کار به معنی افزایش رنک صفحه رقیب شما و کاهش رنک صفحه شما می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *